Her kan du bl.a. læse om, hvilke garantier vi giver, vores priser, levering, transportskader osv.
Garanti
Vi giver mindst et års garanti på materiale- og fabrikationsfejl. Fakturaen gælder som garantibevis, så opbevar den et sikkert sted.
Priser
Vores sortiment henvender sig alene til kunder i stat, kommuner og virksomheder. Katalogpriserne gælder et år fra 1. januar til 31. december. Vi forbeholder os dog ret til prisændringer på grund af omstændigheder, som Lekolar ikke har indflydelse på (f.eks. væsentlige ændringer i råvarepriser eller valutaændringer) samt på grund af eventuelle trykfejl. Derudover vil der i årets løb være kampagnepriser, som kan ses dels i trykt og udsendt materiale, dels på vores hjemmeside.
Der gives ingen yderligere rabat på nettopriser. Katalogpriserne er uden moms, fragt og i givet fald transportforsikring.
Levering
Normalt ekspederer vi alle bestillinger inden for tre arbejdsdage. I højsæsonen kan leveringstiden dog være noget længere. For møbler, legepladsudstyr og bestillingsvarer er der en leveringstid på 4-6 arbejdsuger.
Udsolgte varer leverer vi fragtfrit, så snart vi får dem hjem. Inventar og bestillingsvarer tillægges dog altid fragtomkostninger. Restordrer under en værdi af DKK 100,- ekspederes ikke.
Sortiment
Af forskellige grunde sker der sommetider mindre ændringer af visse produkters mål og udførelse. En vare kan være udsolgt både hos os og hos vores leverandør. I nogle tilfælde kan vi sende en tilsvarende eller bedre vare til samme pris. Hvis du ikke er tilfreds med den, kan du efter kontakt med os returnere den for vores regning.
Betaling
Betalingsfristen er 30 dage fra fakturadato. Efter forfaldsdagen debiterer vi morarenter og et lovbestemt rykkergebyr. Faktura medfølger ved levering. Der kan undtagelsesvis ske kontantsalg mod kreditkort eller efterkrav.
Transportskader
Vær omhyggelig, når du modtager varerne! Kontrollér altid, at kasserne er hele og uåbnede, og at antal kolli stemmer overens med fragtbrevet. Alle afvigelser skal noteres på chaufførens fragtbrev og derefter anmeldes til transportvirksomheden.
Skader, som du opdager efter levering, skal omgående efter levering anmeldes til transportvirksomheden. Ved senere anmeldelse tager transportvirksomheden ikke imod skadesanmeldelser, og du skal selv betale omkostningerne.
Reklamationer
Reklamationer (ikke transportskader – se ovenfor) skal fremsættes til vores kundeservice senest 7 dage efter, at du har modtaget dine varer. Ved eventuel returnering af varer skal du kontakte kundeservice vedrørende fragtoplysninger og godkendelse. Returnering af fejlfri varer skal altid godkendes af os. Ved returnering af fejlfrie varer krediteres dog aldrig mere end 75% af fakturabeløbet – hertil kommer returfragten. Emballér produkterne godt, hvis du returnerer dem. Varer, der beskadiges under returtransport, krediteres ikke.