Handelsbetingelser
Vores sortiment henvender sig kun til kunder i kommuner, dagtilbud og skoler samt andre offentlige og private virksomheder.
Levering
Normalt ekspederer vi bestillinger inden for tre arbejdsdage. I højsæsonen kan leveringstiden dog være noget længere. For møbler, legepladsudstyr og bestillingsvarer er der længere leveringstid. Udsolgte varer leverer vi fragtfrit, så snart vi får dem hjem. Inventar og bestillingsvarer tillægges dog altid fragtomkostninger.
Sortiment
Af forskellige grunde sker der sommetider mindre ændringer, hvad angår mål og udførelse på visse produkter. En vare kan udgå både hos os og vores leverandør. I nogle tilfælde kan vi sende en tilsvarende eller bedre vare til samme pris.
Sikkerhedskrav
Hos Lekolar sætter vi, præcis som I, altid sikkerheden i første række. Vi følger de produktsikkerhedskrav, som EU stiller til børnenes legetøj, og derfor opfylder vores legetøj sikkerhedskravene i Legetøjsdirektiverne. Alt legetøj er CE-mærket, enten på selve produktet eller på indpakningen. En del legetøj anbefales kun til børn over 3 år, da der kan være risiko for kvælning, smådele eller skarpe kanter, som kan skade børn under 3 år. Dette er altid synligt i beskrivelsen af produktet. Vi anbefaler, at man altid læser vores advarsler og vejledninger nøje. Det er også vigtigt at følge aldersanbefalingerne, i særdeleshed til børn under 36 måneder.
Betaling
Betalingsfristen er 30 dage fra fakturadato. Efter betalingsfristen påføres der gebyr og påmindelsesafgift.
Transportskader
Kontroller altid, at kasserne er hele og uåbnede, og at antallet stemmer overens med fragtsedlen. Ved transportskader skal der straks reklameres til chaufføren, inden fragtbrevet underskrives. Dette er meget vigtigt, for at du kan få dine ødelagte varer erstattet. Ring efterfølgende til vores kundecenter, som vil sørge for, at du får nye varer tilsendt uden beregning. Skader, som du først opdager efter levering, skal du straks anmelde. Vi vil herefter undersøge, om fragtfirmaet vil dække skaden, eller du selv skal stå med omkostningerne.
Returneringer og reklamationer
Reklamationer (ikke transportskader – se ovenfor) skal fremsættes til vores kundecenter senest 7 dage efter, at du har modtaget dine varer. Ved eventuel returnering af varer skal du kontakte kundecentret vedrørende fragtoplysninger og godkendelse. Returnering af fejlfrie varer skal altid godkendes af os. Ved returnering af fejlfrie varer krediteres dog aldrig mere end 75 % af fakturabeløbet – hertil kommer returfragten. Emballér produkterne godt, hvis du returnerer dem. Varer, der beskadiges under returtransport, krediteres ikke.
Garanti
Vi giver mindst et års garanti på materiale- og fabrikationsfejl. Fakturaen gælder som garantibevis.