Lekolars projektchef Jesper Gade og arkitekt Gabriella Klint løste opgaven ved at skabe et moderne og alsidigt skolemiljø med plads til flere læringssituationer. Det nye farvespil er i tråd med bygningens eksisterende farver og materialer.
Når man træder ind i hallen, bliver man budt velkommen på de smukt snoede bænke, som spiller fint sammen med de øvrige materialer i rummet. Bænkene er fra Green Furniture Concept, der udelukkende fremstiller bæredygtige møbler.
Det nye, store fællesområde byder på læringsmiljøer, der giver mulighed for differentieret undervisning, som rummer den enkelte elev og dennes behov. Her kan man både mødes, tænke og gøre, og de forskellige zoner kan hurtigt få en ny funktion. Vi har indrettet et sceneområde med scenetrappe og puffer, hvor elever og lærere kan samles under et palmetræ. Vi har placeret borde-/bænkesæt med og uden afskærmning, hvor eleverne kan samarbejde i små og store grupper. Rundt omkring i det store fællesområde har vi placeret små rum i rummet i form af læsehuler, hvor man kan fordybe sig, finde ro og bearbejde dagens læring.
Ved det store vinduesparti med udsyn til skolens grønne oase har vi indrettet et Makerspace-område med bl.a. højborde, hvor der er rig mulighed for at slippe fantasien løs, udforske og opfinde.
I klasseværelserne er valget bl.a. faldet på den bæredygtige elevstol Karoline og bordene Multiflex. Karoline skiller sig ud ved ikke blot at have en skal, der er fuldt genanvendelig, men også fremstillet i 100 % genbrugsplast, mens Multiflex trapezbordene nemt kan flyttes rundt og kombineres på utallige måder og dermed tilpasses enhver undervisningsform.
Download informationsfolder fra casen her.
Se billeder fra Nordbyskolen nedenfor.