Vores verden ændrer sig hurtigt – og den måde, børn lærer på, skal følge med. Gennem LEGO® Education kan undervisere bruge legens kraft til at sikre, at elever opbygger både kognitive og kreative kompetencer, der er afgørende for deres fremtidige succes. The LEGO Foundation analyserede knap 400 undersøgelser fra hele verden for bedre at forstå, hvor stærk sammenhængen mellem disse kompetencer og leg er. Vi har skabt en infografik baseret på disser indsigter for at illustrere den stærke sammenhæng mellem læring gennem leg og holistiske kompetencer, der forbereder børn på fremtiden.
Se resultaterne nedenfor, og opdag, hvordan målrettet leg med LEGO Education kan sætte skub i vigtig kognitiv og kreativ vækst og inspirere en livslang kærlighed til læring.
LEGO Learning System lærer elever på alle klassetrin praktisk at løse virkelighedsnære problemstillinger ved at bruge og kombinere tværfaglige færdigheder – både gennem digital integration og ikke-teknologiske løsninger.
Med lektionsplaner, der lægger sig op af de nationale læreplaner, bliver elever på alle færdighedsniveauer inspireret og opmuntret til at gå fra simple øvelser med programmering til at kunne løse mere komplekse udfordringer og skabe deres egne designs, som de programmerer, styrer og justerer.
Styrken i LEGO Learning System ligger i bredden af løsninger fra indskolingen til udskolingen og muligheden for at udvide, kombinere og tilpasse produkterne over tid i takt med elevernes færdigheder.
Hvis du vil vide mere om LEGO Learning System, er du meget velkommen til at kontakte vores LEGO Education Trainer, Lars Ingemann Bo, på tlf. 52 10 88 55 eller mail lars.bo@lekolar.dk.
Arbejder du med teknologiforståelse og makerspaces, eller har du en generel interesse i nye undervisningsmuligheder inden for STEAM? Så kan du få tips, inspiration og nyheder på vores dedikerede Instagram-profil, @lekolar.dk_steam.
Nu har SPIKE Essential og SPIKE Prime fra LEGO Education endnu flere sjove og kreative lektionsplaner og funktioner – alle med en klar kobling til læreplanen.
Takket være en fælles app kan du nu bruge SPIKE Essential og SPIKE Prime sammen og få et endnu bredere anvendelsesområde og flere programmeringsmuligheder.
Appen er gratis og nem at komme i gang med. Den inkluderer flere forskellige lektionsplaner med SPIKE Essential og SPIKE Prime. Ved at følge de guidede lektionsplaner opmuntres elever på alle færdighedsniveauer til at gå fra simple programmeringsøvelser til at kunne løse stadig mere komplekse udfordringer og skabe deres egne konstruktioner, som de programmerer, kontrollerer og regulerer.
Med SPIKE Essential kan eleverne arbejde med ikonbaseret programmering. Eleverne lærer naturvidenskabelige begreber og styrker samtidig deres læse- og skrivefærdigheder, matematikkompetencer og sociale og følelsesmæssige udvikling. Til indskoling og mellemtrin.
Med SPIKE Prime bliver eleverne yderligere udfordret i Scratch-programmering. Udover flere sensorer og motorer kan de også blive udfordret med tekstbaseret programmering i Python. Hjælper eleverne med at opbygge selvtillid og kompetencer inden for kritisk tænkning. Til mellemtrin og udskoling.
Med BricQ Motion får eleverne inspiration til naturvidenskabelig læring gennem eksperimenter med kræfter, bevægelse og interaktioner uden behov for teknologi. Eleverne engagerer sig aktivt i fysikundervisningen gennem kreationer som tandhjul, vægtstænger og aksler. Fra indskoling til udskoling.