LEGO® Education SPIKE™ Prime
– Teknologiforståelse for de ældre elever
LEGO® Education SPIKE™ Prime er en central del af LEGO Education STEAM-læringsuniverset. Fra introduktionslektioner til åbne og kreative designprojekter understøtter SPIKE Prime elever på alle læringsniveauer i at tænke kritisk, analysere data og løse autentiske problemstillinger med relevans for den virkelige verden.
Løsningen kombinerer klassiske LEGO klodser, en programmerbar hub med flere porte, visuel programmering baseret på Scratch og naturvidenskabelige læringsmoduler. Samlet set giver det eleverne mulighed for at opbygge både selvtillid og kompetencer inden for teknologiforståelse og problemløsning.
Let at komme i gang
SPIKE Prime indeholder lettilgængelige startaktiviteter, og lektionerne kan gennemføres inden for en 45-minutters undervisningstime med både byg og kod. Materialet er tilpasset nationale læseplaner og inkluderer lærerressourcer, startvejledninger og lektionsplaner, der gør det nemt at integrere SPIKE Prime i undervisningen.
FIRST® LEGO League
SPIKE Prime anvendes også i FIRST® LEGO League – en global robotkonkurrence, hvor elever samarbejder om at udvikle innovative løsninger og tilegner sig kompetencer, der ruster dem til fremtidens arbejdsmarked.
Download SPIKE Prime software her.
Kreative designudfordringer
På LEGO® Education SPIKE™ Activity Briefs findes en række korte og enkle designudfordringer, som kan printes og bruges direkte i undervisningen. Prøv f.eks. den sjove "Silly Walks"-udfordring og lad eleverne udforske kreativ problemløsning i praksis. Se Activity Briefs her.
Designudfordringerne er udviklet i samarbejde mellem LEGO Education og Tufts Center for Engineering and Education og giver lærere et fleksibelt værktøj til at understøtte tværfaglig undervisning med fokus på innovation og samarbejde.