Ups!

En uventet fejl opstod. Forsøg igen senere.

Bekræfte

Er du sikker på du vil slette?
OBS! På grund af hensyn til miljøet vil alle ordre under kr. 200 blive pålagt et ekstra fragtgebyr på kr. 75,- med mindre du handler via en indkøbskontrakt, som har fragtfri levering. Vi anbefaler, at du gemmer din bestilling til senere. Går du til kassen pålægges ekstra fragt. Tak fordi du hjælper os med at opretholde en miljøvenlig profil!

Tryk NEJ for at fortsætte med at handle eller gemme din bestilling til senere for at undgå fragtgebyr. Tryk JA for at gå til kassen. Fragtgebyr tillægges.

Future Classroom Lab

 

I 2015 startede vi et utroligt spændende samarbejde med Future Classroom Lab om udviklingen af fremtidens læringsmiljø. De første spadestik til projektet blev taget i Titangade i 2015 i et lille lokale på ca. 100 m2. Sammen med en række teknologiudbydere blev der forsket i og testet, hvordan de fysiske rammer og integration af teknologi i undervisningen sammen kan udvikle nye undervisningsformer og læringsrum.

Samarbejdet mellem os og de ansatte på Future Classroom Lab udviklede sig, og interessen for projektet voksede. I 2017 flyttede FCL til nye lokaler på Campus Carlsberg i København, hvor omkring 750 m2 blev indrettet, og et stort samspil mellem det fysiske og virtuelle rum med fokus på teknologiunderstøttende læringszoner blev realiseret. 

Teknologiunderstøttende læringszoner udfordrer vores traditionelle tilgang til læring og læringsrum. Vi skal have møbler og læringsteknologier, der inspirerer brugerne til at bevæge sig fra forbruger til reflekterende producent.

"For at skabe det optimale læringsmiljø er Future Classroom Lab indrettet i forskellige læringszoner, hvor møbleringen og teknologien understøtter de aktiviteter og funktioner, der ønskes i et givet område. Det kan være undersøgelseszoner, hvor der er ro til fordybelse, åbne og udadvendte zoner, der indbyder til at udfolde sig kreativt, udveksle idéer, bygge prototyper og skabe nyt indhold. Hos Future Classroom Lab arbejder man med teknologiunderstøttede læringszoner." 

Lasse Remmer - Lead Ambassadør, FCL

Zonerne og zonemodellen er udviklet med afsæt i European Schoolnets Future Classrooms zonetænkning, men er praksisoversat ind i en dansk kontekst, hvor projektorienteret, innovativ, entreprenant og kreativ undervisning er i fokus for fremtidens læring.

Læringen, der sættes i spil i Future Classroom Lab, tager udgangspunkt i en zonetænkning med 5 zoner. Modellen skal forstås som en universel model, som man kan udfolde og udvikle sit didaktiske design for undervisningen ud fra. Innovations- og designmodeller, projektorienteret arbejde og almindelige processuelle forløb kan tænkes og planlægges ind i denne model. 

Undervisningen kan i realiteten starte i næsten hvilken som helst zone, og underviseren kan derefter sammen med eleverne planlægge en vej gennem alle eller udvalgte zoner, alt efter hvilke læringsaktiviteter og mål underviseren har fokus på. Eleverne kan også selvstændigt arbejde sig gennem zonerne. Zonerne i FCL kan gennem teknologier, artefakter, læringsressourcer m.m. stilladsere forskellige typer læringsaktiviteter, der hver især er en del af en længere læringsproces, og eleverne vil på den måde gennem zonernes didaktiske muligheder blive stilladseret gennem processen og mod et produkt og en løsning af opgaven.

ET MAKERSPACE ER MERE END BLOT TEKNOLOGIER…

Den didaktiske model fra Future Classroom er et bud på en måde at stilladsere en undervisning med fokus på at styrke elevernes engagement og deres evne til at samarbejde og problemløse i tværfaglige forløb. Har du lyst til at læse mere om Future Classroom og teknologiunderstøttede læringszoner, kan du gøre det på Futureclassroomlab.dk.

Hos Lekolar er vi optaget af at tænke læringsrum i sammenhæng med forskellige typer læringsaktiviteter og -processer. For os er et makerspace således et sted, hvor læreren pædagogisk og didaktisk stilladserer elevernes læring i et velegnet læringsrum. Det er et sted, hvor eleverne kan arbejde med innovation, design, kreativitet og produktion, og hvor de kan arbejde med en kombination af de nyeste digitale teknologier og mere analoge håndværk. Et sted, hvor eleverne får mulighed for at undersøge og eksperimentere samt foretage teknologiske valg og fravalg. Hvor de får lejlighed til udfordre deres nysgerrighed og gå op opdagelse. Et makerspace skal give mulighed for at gøre noget forskelligt, både i forhold til det pædagogiske læringsmiljø og den fysiske indretning.

Så når vi siger, at et makerspace er mere end blot teknologier, er det ud fra en helhedstænkning, hvor vi både overvejer den pædagogiske praksis, elevernes læringsprocesser, det fysiske læringsrum, møbler, opbevaringsmuligheder, udstillingsrum, de digitale teknologier i kombination med pap, papir, karton, farver, ståltråd og meget mere. 

 

Glemt password?

Vil du være kunde hos os?

Du skal have et kundenummer eller et EAN-nummer for at handle hos os.

Registrere mig

Nulstil password

Skriv din e-mailadresse for at få tilsendt et nyt password.