Lad eleverne forholde sig kritisk og skabende til teknologi med lektionsserier, der er gennemarbejdede, afprøvede og lige til at omsætte til brug i din klasse.
Ønsker du at give dine elever en solid forståelse for teknologiens muligheder og konsekvenser samtidig med, at du integrerer læring på tværs af fagområder som dansk, matematik, natur/teknologi, håndværk og design, billedkunst, fysik/kemi og samfundsfag. Så se her, hvordan du kan opnå dette mål med brug af LEGO Education SPIKE Prime og SPIKE Essential.
Med SPIKE Prime og SPIKE Essential får du en engagerende og intuitiv måde at introducere teknologiforståelse på tværs af fag. Lad dine elever udforske, eksperimentere og skabe med LEGO Education materialer, der styrker deres kritiske tænkning og problemløsningskompetencer.
Gør teknologiforståelse til et centralt aspekt af dine fag, og se, hvordan dine elever udvikler kreativitet, samarbejdsevner og kritisk tænkning på tværs af fag.
I nedenstående materiale får du adgang til en oversigt over konkrete undervisningsforløb lige til at anvende i din undervisning.
Download nemt og gratis. Rigtig god fornøjelse!
FAQ
Hvad er teknologiforståelse?
Teknologiforståelse i folkeskolen er en faglighed, der sigter mod at styrke elevernes evne til at forstå, anvende og reflektere over teknologi i deres hverdag. Faget er opdelt i fire kompetenceområder:
Digital myndiggørelse
Digital myndiggørelse omhandler en kritisk, refleksiv og konstruktiv undersøgelse og forståelse af digitale artefakters muligheder og konsekvenser.
Digital design og designprocesser
Digital design og designprocesser sætter fokus på de kreative processer, under hvilke digitale artefakter tilvejebringes, herunder de valg og fravalg, som designeren har foretaget i processen.
Computationel tankegang
Computationel tankegang sætter fokus på elevernes evne til at modellere virkeligheden, så elementer kan udføres computationelt.
Teknologisk handleevne
Teknologisk handleevne sætter fokus på sprog, udtryksevne og mestring af værktøjer i forhold til at kunne udtrykke computationelle tanker i et digitalt artefakt.
Gennem disse kompetenceområder rustes eleverne til at navigere i en teknologisk præget verden og deltage aktivt i samfundet som reflekterede og ansvarlige brugere og skabere af og med teknologi.
Læs mere om teknologiforståelse på ww.Emu.dk